Strategi og udvikling

Stærke brands klarer sig nemmere og hurtigere igennem kriser, som fx konjunktur nedgang, shitstorms, mediekriser, arbejdsnedlæggelser og strejker.

kassettebåndoptager

Det er også nemmere for dine marketing- og salgsfolk at lægge effektive salgsplaner, når brandets samlede identitet og position står skarpt for enhver. Både internt og eksternt.

Brandidentitet er dit ansigt, dvs den måde dine kunder og resten af omverdenen ser dig. Det handler om at være konsistent i valg af fonte, farver, sprogtone og billedstil.

Brandpositionen handler om, hvordan dit brand passer ind i markedet. Det er her, marketingafdelingen henter krudtet til sit arbejde, så der i sidste ende genereres kendskab, leads og salg.

En god kommunikations- eller marketingchef kæmper for en fælles, intern forståelse i din virksomhed af jeres unikke, skarptskårne brandposition. Og vedkommende kan sige det i søvne, hvis du prikker hende/ham på maven midt om natten.

Venlig hilsen Elisabeth Tejlmand

Jeres brandposition skal kunne siges i én sætning. Sætningen skal rumme både marked, brand, produkt, det der adskiller og årsagerne dertil. Kopier og brug hjertens gerne denne: (men altså kun internt)

Til [MARKED], [BRAND] er det eneste [PRODUCT] som [ADSKILLELSESPUNKTER], fordi [ÅRSAG]. 


Ring og hør nærmere om:

  • udarbejdelse af situationsrapport på jeres nuværende brandposition
  • facilitering af idegenerering og workshops
  • tilvejebringelse af research og datamateriale
  • udarbejdelse af samlet brandmanual til intern brug i virksomhedens afdelinger.