Find de medieredaktioner og influencers der bedst sætter dig i forbindelse med din målgruppe
Lækkert, færdigt produceret indhold, der passer til bloggens eller mediets profil, er afgørende for, om du opfattes som relevant og interessant af tidspressede journalister og bloggere.
Min tilgang er, at 3 henvendelser til de strategisk mest afgørende medier er bedre givet ud end masseudsendelse af emails til samtlige journalistiske redaktioner.
Når jeg udvælger medier og influencers at samarbejde med, kikker jeg på, hvor godt de har fat i deres publikum. Jeg kikker på, om publikum matcher målgruppen nogenlunde, frekvens, stil og tone. Gennem samarbejde med en service kikker jeg også på, hvor gode de er til at aktivere deres publikum og interagere med dem.
Book mig til:
- skrive pressemeddelelser
- producere video, lyd og fotos der kan sendes med
- finde microinfluencers og lave aftaler med dem
- sparring om det konstruktive samarbejde
- sparring om personlig fremtoning
Danskerne elsker deres lokale medier
Lokale og regionale medier spiller stadig en særlig rolle i danskernes hverdag, selvom facebook og andre sociale medier også fylder meget, når man kikker på tidsforbrug.
61% af danskerne siger, at det er vigtigt for dem at følge med i, hvad der foregår lokalt.
Mere end 2.5 mio. danskere læser mindst en lokal ugeavis hver uge. Mere end 1.4 mio. læser et lokalt eller regionalt dagblad hver uge, og mere end 1.4 mio. danskere lytter til lokal kommerciel radio. I tillæg hertil når de regionale TV2 stationer og DRs regioner ud til alle dele af landet. Tallene er fra Danske Medier.
De unge elsker deres influencers
Ifølge undersøgelsen ‘Influencere – de nye unge mediehus’ fra Syddansk Universitet ser de fleste unge indhold fra influencere på sociale medier. 52 procent af de 1.010 unge svarer, de følger en bestemt influencer. Der er flere kvinder end mænd, der følger en bestemt influencer: 58 procent af kvinderne og 42 procent af mændene følger en bestemt influencer. Dertil kommer indhold fra inluencere som deres netværk følger og reagerer på, og som de derfor også ser i deres feed.
De unge udtrykker en forståelse for, at en influencer ikke formidler meninger om aktuelle begivenheder eller politiske emner, men en del synes omvendt, at der følger et særligt ansvar med at have mange følgere. En mand siger: ”Jeg synes, det er god stil at støtte ting, der kan gøre en forskel”.