Algoritme

Algoritmer er afgørende for mange teknologiske fremskridt og spiller en vigtig rolle i vores digitale verden. Vi kender dem fx. fra sociale platforme som LinkedIN, facebook, instagram, hvor algoritmer styrer, hvilket indhold du får at se.

Platformene lægger ikke information om deres algoritmer frem, men der er alligevel kommet stumper af information ud om fx. Metas prioritering af hadske reaktioner i deres algoritmer. De er ekstremt magtfulde, da information som opildner til had på denne måde spredes lynhurtigt gennem mennesker.

En algoritme er en detaljeret og præcis beskrivelse af, hvordan man udfører en bestemt opgave eller beregning. Algoritmer bruges i mange forskellige maskiner og applikationer, herunder matematik, databehandling, videnskab, teknologi, maskinindlæring og kunstig intelligens.

En algoritme består normalt af en række trin eller instruktioner, der følges i en bestemt rækkefølge for at opnå det ønskede resultat. Disse trin kan være enkle eller komplekse, afhængigt af opgaven og kompleksiteten af den data, som skal behandles.

I databehandling kan en algoritme for eksempel bruges til at sortere data, søge efter specifikke elementer, komprimere data, eller til at foretage beregninger. Algoritmer kan også anvendes i kunstig intelligens og maskinindlæring for at træne computere til at udføre bestemte opgaver og lære af deres erfaringer.

Kommunikations- og PR-ordbogen

SEM, Ankertekst og CPC… Der er mange ord, forkortelser og begreber i kommunikations- og PR-branchen, som er helt umulige at afkode for udenforstående eller nye i branchen.

Derfor har jeg lavet Kommunikations- og PR-ordbogen, og du er landet på en beskrivelse af et ord. Mange ord og forkortelser kommer fra online marketing, hvor de bruges meget. Jeg har taget dem med her, fordi de er vigtige at kende til for PR-specialister. Det letter samarbejdet med marketing.

Klik her for at  finde alle ordene i min samling.

Book mig til:

 

  • udarbejdelse af situations- og interessentanalyse
  • udarbejdelse af påvirkningsstrategi
  • kommunikationsplan for særlige interessenter
  • udarbejdelse af præsentationsmateriale
  • hjælp til at gennemføre events og møder