Brand value model

En brandvalue model bruges, når man skal planlægge og styre udviklingen af et brand. Der er flere modeller, min favorit er Kellers' Brand Equity Model.

Keller's Brand Equity Model (også kendt som den kundecentrerede brand model) blev udviklet af en professor i marketing ved navn Kevin Lane Keller, og modellen er beskrevet i hans bredt anerkendte og benyttede lærebog "Strategisk brand management".

Konceptet bag Keller's Brand Equity Model er simpelt; for at bygge et stærkt brand, må du påvirke og derved forme det som kunderne tænker og føler omkring dit produkt. Du skal bygge nøjagtig den oplevelse omkring dit brand, som gør, at dine kunder har bestemte, positive tanker, følelser, opfattelser og holdninger til dit brand.

Når dit brand har stærk Brand Equity, køber kunderne mere af dig, de anbefaler dig oftere, de er mere loyale, og du er mindre tilbøjelig til at miste dem til konkurrenter.

Læs mere

Kommunikations- og PR-ordbogen

SEM, Ankertekst og CPC… Der er mange ord, forkortelser og begreber i kommunikations- og PR-branchen, som er helt umulige at afkode for udenforstående eller nye i branchen.

Derfor har jeg lavet Kommunikations- og PR-ordbogen, og du er landet på en beskrivelse af et ord. Mange ord og forkortelser kommer fra online marketing, hvor de bruges meget. Jeg har taget dem med her, fordi de er vigtige at kende til for PR-specialister. Det letter samarbejdet med marketing.

Klik her for at  finde alle ordene i min samling.

Book mig til:

 

  • udarbejdelse af situations- og interessentanalyse
  • udarbejdelse af påvirkningsstrategi
  • kommunikationsplan for særlige interessenter
  • udarbejdelse af præsentationsmateriale
  • hjælp til at gennemføre events og møder