Kernefortælling

Kernefortælling er et fagudtryk inden for markedsføring og branding, og det refererer til det grundlæggende narrativ eller den centrale historie om en virksomhed. Kernefortællingen er en beskrivelse af, hvad virksomheden står for, dens værdier, formål og unikke egenskaber.

For en virksomhedsejer er kernefortællingen vigtig, da den hjælper med at differentiere virksomheden fra konkurrenterne og skabe en stærkere forbindelse til både kunder og medarbejdere. Kernefortællingen er ofte baseret på virksomhedens historie, grundlæggeres vision, produkter eller tjenester og den værdi, de tilbyder til markedet.

Kernefortællingen skal være autentisk og troværdig for at resonere med målgruppen. Den kan bruges som grundlag for virksomhedens brandingstrategi og kommunikationsmateriale, herunder hjemmesider, sociale medier, reklamer og PR-kampagner.

En veldefineret kernefortælling kan hjælpe virksomhedsejeren med at kommunikere klart og konsistent, opbygge tillid og engagere kunder samt tiltrække og fastholde talentfulde medarbejdere. Det er en strategisk øvelse, der kræver tid og indsigt for at identificere og formidle virksomhedens unikke fortælling.

Kommunikations- og PR-ordbogen

SEM, Ankertekst og CPC... Der er mange ord, forkortelser og begreber i kommunikations- og PR-branchen, som er helt umulige at afkode for udenforstående eller nye i branchen.

Derfor har jeg lavet Kommunikations- og PR-ordbogen, og du er landet på en beskrivelse af et ord. Mange ord og forkortelser kommer fra online marketing, hvor de bruges meget. Jeg har taget dem med her, fordi de er vigtige at kende til for PR-specialister. Det letter samarbejdet med marketing.

Klik her for at  finde alle ordene i min samling.

Flere ordforklaringer

Emner fra min blog

Book mig til:

  • udarbejdelse af situations- og interessentanalyse

  • udarbejdelse af påvirkningsstrategi

  • kommunikationsplan for særlige interessenter

  • udarbejdelse af præsentationsmateriale

  • hjælp til at gennemføre events og møder

kommunikationsrådgiver Middelfart Elisabeth Tejlmand

Medie- og Kommunikationsordbogen skrives af kommunikationsrådgiver fra Middelfart Elisabeth Tejlmand