Copywriting

Copywriting er kunsten at skrive overbevisende og engagerende tekst med det formål at motivere læseren til at tage en bestemt handling. Det kan være alt lige fra at købe et produkt, tilmelde sig en service, udfylde en formular eller endda donere til velgørenhed.

God copywriting er afgørende for at skabe en stærk forbindelse mellem virksomheder og deres målgruppe. Det handler om at identificere, hvad der motiverer og inspirerer læseren, og derefter bruge sproget til at skabe en forbindelse og opbygge tillid.

Copywriting bruges i en bred vifte af markedsføringsmæssige sammenhænge, herunder annoncering, salgssider, e-mails, nyhedsbreve, brochurer, produktbeskrivelser og meget mere. Det er en vigtig del af enhver virksomheds kommunikationsstrategi og kan have en betydelig indflydelse på dens succes.

I daglig tale forkorter mange ordet, og siger blot Copy.

Copywriting er ikke storytelling, men storytelling kan godt have copy-kvaliteter. Det er heller ikke journalistik eller redaktionel tekst.

Tejlmand Kommunikation er specialiseret i storytelling, copywriting og de journalistiske virkemidler. Få lagt en strategisk kommunikationsplan eller book os til at skrive effektive tekster.

Kommunikations- og PR-ordbogen

SEM, Ankertekst og CPC… Der er mange ord, forkortelser og begreber i kommunikations- og PR-branchen, som er helt umulige at afkode for udenforstående eller nye i branchen.

Derfor har jeg lavet Kommunikations- og PR-ordbogen, og du er landet på en beskrivelse af et ord. Mange ord og forkortelser kommer fra online marketing, hvor de bruges meget. Jeg har taget dem med her, fordi de er vigtige at kende til for PR-specialister. Det letter samarbejdet med marketing.

Klik her for at  finde alle ordene i min samling.

Book mig til:

 

  • udarbejdelse af situations- og interessentanalyse
  • udarbejdelse af påvirkningsstrategi
  • kommunikationsplan for særlige interessenter
  • udarbejdelse af præsentationsmateriale
  • hjælp til at gennemføre events og møder