Kommunikationsplanlægning

Kommunikationsplanlægning er det konkrete arbejde i at tilrettelægge en kampagne fra ide og koncept til udførelse, planlægning og evaluering.

At planlægge sine kommunikationsaktiviteter hen over en periode er en faglig disciplin. Metoder og modeller er beskrevet i tykke lærebøger, som der undervises i på både erhvervsuddannelser og de videregående uddannelser.

Tilrettelæggelsen er almindeligvis opdelt i to faser.

Fase 1 består af en situationsanalyse, mål, målgruppe, valg af kanaler og kommunikationsform. Fase 2 er selve handlingselementerne, indhold, udformning, medievalg, effektmåling og budget.

En grundig kommunikationsplanlægning sikrer, at du arbejder i den retning, som virksomheden eller organisationen ønsker med sin kommunikation. Derfor kræver det ledelsens aktive medvirken og godkendelse.

Kommunikations- og PR-ordbogen

SEM, Ankertekst og CPC… Der er mange ord, forkortelser og begreber i kommunikations- og PR-branchen, som er helt umulige at afkode for udenforstående eller nye i branchen.

Derfor har jeg lavet Kommunikations- og PR-ordbogen, og du er landet på en beskrivelse af et ord. Mange ord og forkortelser kommer fra online marketing, hvor de bruges meget. Jeg har taget dem med her, fordi de er vigtige at kende til for PR-specialister. Det letter samarbejdet med marketing.

Klik her for at  finde alle ordene i min samling.

Book mig til:

 

  • udarbejdelse af situations- og interessentanalyse
  • udarbejdelse af påvirkningsstrategi
  • kommunikationsplan for særlige interessenter
  • udarbejdelse af præsentationsmateriale
  • hjælp til at gennemføre events og møder