Publicistiske medier

Publicistiske medier er en fælles betegnelse for medier, hvor ingen kan publicere indhold alene. Andre har øjne på det og kan redigere det eller fjerne indholdet.

Denne type medier er arbejdspladser med kontorer, hvor læserne kan henvende sig med spørgsmål eller kommentarer til indholdet. Dem der har adgang til at publicere indhold har typisk en journalistisk uddannelse. De arbejder sammen i hold, kaldet redaktioner, hvor de sparrer med hinanden. Kritisk tænkning, faktatjek og retfærdighed er en stor del af hverdagen på denne type medier.

Der findes både nye publicistiske medier som fx. Zetland, og der findes meget gamle publicistiske medier med rødder i 1700-tallets oplysningstid.

I Danmark er publicistiske medier reguleret af Medieansvarsloven og tilmeldt Pressenævnet, hvor alle kan klager over indhold, som man finder anstødeligt eller forkert.

Kommunikations- og PR-ordbogen

SEM, Ankertekst og CPC... Der er mange ord, forkortelser og begreber i kommunikations- og PR-branchen, som er helt umulige at afkode for udenforstående eller nye i branchen.

Derfor har jeg lavet Kommunikations- og PR-ordbogen, og du er landet på en beskrivelse af et ord. Mange ord og forkortelser kommer fra online marketing, hvor de bruges meget. Jeg har taget dem med her, fordi de er vigtige at kende til for PR-specialister. Det letter samarbejdet med marketing.

Klik her for at  finde alle ordene i min samling.

Flere ordforklaringer

Emner fra min blog

Book mig til:

  • udarbejdelse af situations- og interessentanalyse

  • udarbejdelse af påvirkningsstrategi

  • kommunikationsplan for særlige interessenter

  • udarbejdelse af præsentationsmateriale

  • hjælp til at gennemføre events og møder

kommunikationsrådgiver Middelfart Elisabeth Tejlmand

Medie- og Kommunikationsordbogen skrives af kommunikationsrådgiver fra Middelfart Elisabeth Tejlmand