Branding og mine tanker om mennesker og kommunikation
Jeg er en nysgerrig, videbegærlig sjæl, der suger nyt til mig med stor energi. Nogle gange lykkes det mig at skaffe tid til at omsætte det til blogindlæg. Og nogle gange så publicerer jeg det. Sådan er min blog.
august 2020
20 ideer til dit nyhedsbrev uanset din branche
Emailmarketing er fortsat her i 2020 den mest effektive kanal, så der er god fornuft i at bruge tid på sit nyhedsbrev. Det kan dog være udfordrende at finde på nye ideer til det. Genbrug af indhold er helt normalt, [...]
april 2020
Opbygning og vedligehold af brandposition. 4 modenhedsfaser og 6 byggesten.
Når du skal bygge og vedligeholde en stærk brandposition, kan du bruge Kevin Lane Keller's Brand equity model fra bogen Strategic Brand Management, der er en grundbog på læreanstalter over hele kloden, og som senest er kommet i sin 5. [...]
marts 2020
Tip: Skriv todo-lister der skærper dit fokus
De fleste arbejdsdage består af myriader af små og store opgaver. Der er de planlagte, og så er der de små og store afbrydelser, der ikke kan planlægges for. Jeg har de seneste år fået lært mig at skrive todo-lister, [...]
Bias fucker med din hjerne
Jeg har ofte hørt udtrykket 'der gik bias i den', og faktisk selv brugt det uden helt præcis at kunne forklare, hvad det betyder. Jeg har blot tænkt på det som et udtryk for, at noget statistik blev tolket forkert. [...]
december 2019
Karisma vinder i 2020 på de sociale platforme
Vores tidsforbrug på sociale platforme som Facebook, LinkedIN, Instagram, Twitter, YouTube står næsten stille fra år til år ifølge Slots- og Kulturstyrelsen. Undersøgelsen siger, imidlertid ikke hvad danskerne bruger tiden på, så i dette indlæg vil jeg fokusere på hvad [...]